SEO – search engine optimization este procesul prin care un site devine mai vizibil în căutările (neplătite) efectuate pe un motor de căutare.
Cu siguranță SEO devine obligatoriu pentru cei care au un blog conectat unui profil profesional sau care reprezintă un instrument de imbunătățire al brandului personal, însă este relevant și în alte cazuri?
Cam da… Un proces de recrutare înseamnă mult search, pe LinkedIn, în baza de date, site-uri de carieră sau, pur și simplu, pe net. Căutare care se face folosind niște cuvinte cheie relevante pentru rolul respectiv. Până la urmă este încă o metodă de a te diferenția de ceilalți candidați din piață.
Cum faci SEO pentru profilul tău?
-
Îți stabilești clar așteptările privind rolul vizat și studiezi, după aceea, așteptările angajatorilor de la acel rol. Vezi cum sunt formulate în general responsabilitățile, termenii folosiți și preia-i pe care care se potrivesc pe experiența ta profesională și care sunt cel mai des întâlniți. Folosește-i când stabilești conținutul CVului tău. Iți va fi de folos și când vei aplica prin intermediul unui Applicant Tracking System sau când îți activezi profilul pe un site de carieră, în ambele cazuri CVul tău fiind într-o bază de date alături de alte zeci de mii.
-
Adaugă certificările relevante, competențele specifice în CV, de cele mai multe ori recruiterii caută candidații folosindu-le ca termeni cheie.
-
Nu folosi abrevieri specifice companiei tale, folosește terminologia generală a jobului care te interesează.
-
Dacă targetezi anumite joburi, asigură-te că respectivul job title se regăsește in CV. Poate că ai lucrat pe aceea poziție la un moment sau, dacă nu, o poți include într-un obiectiv profesional.
-
Dacă ai scris articole pe teme relevante domeniului tău de activitate, include respectivele linkuri pe profilul tău de LinkedIn.
-
Verifică textul și asigură-te că toate literele sunt unde trebuie și termenii cheie sunt scriși corect.