Cum te pregatesti pentru un interviu?

Home / blog / Cum te pregatesti pentru un interviu?

Ai primit invitatia la interviu, ce faci mai departe?

In primul rand, cere detalii preliminare despre job. Nu foarte multe, ci cat sa vezi in ce masura este interesant sau nu. Daca nu este, spune-i recruiterului asta, chiar daca, din perspectiva candidatului, orice interviu este un exercitiu bun. Propune-i o intalnire in care sa va cunoasteti, ca baza pentru colaborari viitoare. Onestitatea este un prim pas pentru o relatie win -win.

Documenteaza-te despre companie, despre serviciile sau produsele pe care le ofera, despre istoricul ei si pozitionarea in piata. Cauta informatii despre persoana cu care te vei intalni (cel mai probabil le gasesti pe LinkedIn).

Cauta cu atentie adresa si stabileste-ti traseul.

Fa un review al CVului, cu focus pe responsabilitati, perioadele aferente joburilor si motivele pentru care ai ales sa faci o schimbare in momentul respectiv. Gandeste-te la structura echipelor din care ai facut parte, responsabilitatile esentiale, proiectele in care te-ai implicat si realizarile avute.

Cu siguranta sunt intrebari care se regasesc in multe interviuri, sunt nenumarate resurse online cu tipuri de intrebari. Incearca sa te pregatesti concepand raspunsurile pentru cateva dintre ele.

Da, “unde te vezi peste 5 ani” nu mi se pare nici mie cea mai inspirata intrebare. Intoarce-o in favoarea ta, detaliind competentele pe care vrei sa le obtii in acest interval de timp si tipul de proiecte in care vrei sa te implici, eventual dand detalii despre cum crezi ca te poate ajuta jobul pentru care ai aplicat.  Nu te concentra pe rolurile viitoare, nu acesta este scopul intrebarii.

Probabil ca ti se vor cere detalii despre proiecte, pune-le in context de fiecare data, mentionand jobul la care erai, rolul pe care il aveai in cadrul proiectului, cum s-a derulat si care au fost rezultatele pe termen scurt, mediu si lung.

Cuantifica realizarile. De exemplu – “am avut o crestere anuala de minim de 20% a clientilor noi” suna mult mai bine decat “am avut in fiecare an clienti noi”. Arata contextul initial si mijloacele prin care ai atins respectivele rezultate, mentionand si rolul echipei, de fiecare data cand este cazul.

Gandeste-te la asteptarile financiare, pentru a le putea transmite in interviu.

Mult succes:)