Mailing etiquette

Home / blog / Mailing etiquette

Sunt destul de frecvente situatiile in care primul contact intr-un proces de recrutare se realizeaza on- line, fie ca este prin intermediul unui site de joburi sau a unei aplicari directe.

In cazul in care contactezi direct un recruiter si ai dubii in privinta continutului mailului, poate informatiile de mai jos te ajuta:

  • In primul rand, adresa de mail trebuie sa fie relativ profi, preferabil in format nume/initiala.prenume;

  • Indiferent ca alegi persoana a doua singular sau plural, pastreaza apelative cat mai putin incarcate. Poti incerca una din variantele Buna, Alina, Doamna Popa, Buna seara, domnule Ionescu.

  • In primul paragraf prezinta-te si transmite informatii despre motivul mailului tau (Numele meu este … si te/va contactez ca urmare a anuntului postat …); al doilea paragraf reprezinta scrisoarea ta de intentie – de ce respectivul rol este interesant pentru tine si care sunt competentele care te recomanda. Sunt suficiente 3-5 randuri, axeaza-te pe informatii relevante;

  • Ultimul paragraf este de multumire si de exprimare a disponibilitatii tale pentru procesul de selectie;

  •  Am mai povestit ca de multe ori  job boards sau pagina de cariere a companiilor sunt integrate cu  soft-urile de recrutare folosite de departamentul de Resurse Umane, asa ca respecta pasii mentionati in anunt pentru transmiterea CVului, dar si reconfirma interesul tau printr-un contact direct cu recruiterul de fiecare data cand este posibil;

  • Nu exista o frecventa sau un numar ideal de mailuri pentru a garanta o influenta asupra procesului decizional, dar iti recomand sa transmiti un mail de multumire pentru intalnirea avuta, in care poti sublinia aspecte interesante ale discutiei, eventual sa revii cu informatii solicitate de recruiterul cu care te-ai intalnit. In cazul in care procesul decizional se prelungeste si inca nu ai un feedback, poti interveni cu un reminder.

Ca si concluzie, keep it simple si aloca-ti resursele eficient. Succes:)